Lic. Livsstilskonsult och Dipl. Kostrådgivare Therése Strange

Kesoplättar

Lämna en kommentar

 

Plättar_in_the_making

Ett alldeles perfekt mellis, eller varför inte frukost, är kesoplättar. Fulla av protein, vitaminer, mineraler och lagom mycket fett som ger bra och lång mättnad.

Receptet är hämtat från www.56kilo.se , som är en lågkolhydratsblogg med en massa bra recept. Man ska inte haka upp sig på att det är lchf, om man nu har något emot det 😉 Dessa recept passar utmärkt för hela familjen då de innehåller rena råvaror som man lagar från grunden. Så prova gärna detta recept till era barn (och er själva…) istället för mackor till frukost och/eller mellis. Vår äldsta dotter gillar inte ägg alls, men dessa plättar slinker gladeligen ner 🙂 Ägg är ett livsmedel som innehåller så många bra ämnen som vi behöver så det vill vi gärna få i våra barn. Här är ett alternativ till kokt/stekt ägg eller äggröra:

Recept: Kesoplättar, 2 port

2 ägg

200 g (1 liten burk) keso

1,5 msk fiberhusk

lite salt

Mixa ingredienserna till en tjock smet med mixerstav. Stek plättarna i kokosolja eller smör. Man måste klicka och trycka ut smeten för att få plättarna någorlunda platta (de blir dock tjockare/puffigare än vanliga). Stek på låg/medelvärme tills de är gyllenbruna innan du vänder på dem.

Ät med lite kanel eller färska bär på toppen 😀

IMG_1151

IMG_1152

 

Annonser

Författare: Levaklokt.se

Tjej mitt i livet som vill leva klokt, inspirera och njuta av allt som livet ger. Naturligt, arteget och glutenfritt för en bättre hälsa. Lic. Livsstilskonsult och Dipl. Kostrådgivare utbildad hos Anna Hallén våren 2016

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s